ירושלים מתקדמת לרשת

הקו האדום

הקו האדום הוא קו הרכבת הקלה הראשון בישראל אשר משמש מודל לקווי רכבת עתידיים שיוקמו בירושלים ובארץ כולה. בירושלים צפויים להצטרף לקו האדום קווים נוספים, שייצרו יחד רשת תחבורה עירונית מתקדמת שתחצה את העיר לאורכה ולרוחבה ותפחית באופן ניכר את הצורך בשימוש ברכב פרטי בתוך העיר. הקו האדום מציע כבר היום חלופה נוחה ומהירה לנסיעה פרטית בעיר, ואת זאת מוכיח מספר הנוסעים הגבוה הבוחר לעשות בה שימוש יומיומי. 

מפת הקו האדום

הקו האדום במספרים:

  • אורך הקו – 14 ק"מ (ועוד 9 ק"מ נוספים לאחר ההארכה)
  • מספר התחנות לאורך הקו – 23 (ועוד 18 תחנות נוספות לאחר ההארכה)
  • תדירות הנסיעה – כל 6 דקות
  • תושבים לאורך התוואי – 150,000 (ועוד 220,000 תושבים נוספים לאחר ההארכה)
  • נסיעות נוסע ביום – 140,000 (ועוד 230,000 נסיעות נוסע נוספות לאחר ההארכה)
  • צי – 23 רכבות - 46 קרונות
  • קיבולת – 500 נוסעים בכל רכבת

מסלול הקו:

המסלול הנוכחי מתחיל בפסגת זאב, ממשיך ברחוב יקותיאל אדם, שועפאט, שדרות חיים בר לב, רחוב הצנחנים, כיכר צה"ל, רחוב יפו, התחנה המרכזית, ומסתיים בהר הרצל. 
בשלב הבא יוארך הקו האדום עד שכונת נווה יעקב בצפון ועד בית החולים הדסה עין כרם בדרום.

סטטוס תכנוני להארכת הקו האדום: 

אושר בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של עיריית ירושלים.

סטטוס ביצועי להארכת הקו האדום: 

נמצא כעת בשלב עבודות התשתית.