עם השלמת עבודות הרכבת הקלה, יהנו תושבי השכונות ממערך הנגשה לתחנות הרק"ל מתוך השכונות.

בעיר הררית כירושלים, הטופוגרפיה התלולה מייצרת מרחבי הליכה מקוטעים אשר אינם מאפשרים הליכה נוחה אל שימושי קרקע סמוכים, הליכה אל תחנות תחבורה ציבורית או הליכה רציפה ונוחה בין אזורים שונים בעיר.

בכדי לייעל את השימוש בתחבורה הציבורית, מקודמים עשרות פרוייקטים המאפשרים הליכה רגלית נוחה אל תחנות הרכבת הקלה.

שיפור הנראות של שבילים קיימים המחברים את השכונה לתחנה ע"י טיפול בריצוף, נטיעות להצללה וספסלים למנוחה.
פריצת שבילים חדשים לקיצור הדרך מהתחנה לשכונה.
שימוש באמצעים מכניים (דרגנועים, מעליות) בכדי לגשר על פערים טופוגרפיים בעיר.
עם הפעלת ה J-NET – רשת הרכבת הקלה של ירושלים, יופעלו עשרות מעליות במרחב הציבורי לשימוש הציבור לשם הנגשת תחנות הרכבת הקלה 

דוגמאות:

שבילי הליכה
רחובות המובילים לרכבת הקלה בבר אילן
שביל הולכי רגל מפת לרחוב ניקנור
שביל הליכה לשרפת
     2. אמצעים מכניים

מעלית ברמות
מעלית בבית צפפא
מעלית בסמוך להר חוצבים
דרגנועים בגבעת מרדכי