מקטע חדש של הרכבת הקלה בירושלים נפתח לנסיעות הרצה

בשורה לתושבי ירושלים: מקטע חדש של הקו האדום, מתחנת הר הרצל, דרך רח' הנטקה ועד לצומת טהון (המפלצת), נפתח לנסיעות הרצה. החודש ייפתח גם מקטע נוסף בקצה הצפוני של הקו, בשכונות פסגת זאב ונווה יעקב.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב וראש העיר ירושלים משה לאון הצטרפו היום (יום שני) לנסיעת מבחן ראשונה במקטע החדש של הקו האדום של הרכבת הקלה בירושלים. בחודשים הקרובים יופעלו מקטעים נוספים בהארכה הדרומית של הקו האדום, עם השלמת העבודות בצומת אורה והגעת הקו ליעדו הסופי, מגדל האשפוז בבית החולים הדסה עין כרם.

ירושלים היא העיר הראשונה והיחידה עד כה בישראל עם קו רכבת קלה פעיל, שאורכו כ-14 קילומטרים, הוא כולל 23 תחנות ובאמצעותו מתבצעות כ-170 אלף נסיעות נוסע ביום. בחודשים הקרובים הקו יוארך דרומה עד למרכז הרפואי הדסה עין כרם, וצפונה עד לקצה שכונת נווה יעקב. הקו יוארך ב-7.7 קילומטרים ויתווספו לו 12 תחנות חדשות. פתיחת המקטעים החדשים צפויה להגדיל את מספר נסיעות הנוסע בכ-15,000 ליום.

במקביל לסיום עבודות הארכת הקו האדום של הרכבת הקלה, מקודמים קווים נוספים אשר ירשתו את העיר ברשת של רכבות קלות ואמצעי תחבורה משלימים, כראוי ל-"בירת התחבורה הציבורית של ישראל".

נסיעות ההרצה החלו היום מתחנת הר הרצל, לאורך רח' הנטקה ועד לצומת טהון (המפלצת). אורך המקטע החדש 1.2 קילומטרים והוא כולל שתי תחנות: שמריהו לוין וקריית היובל מערב.

בשבועות הקרובים, יבוצעו נסיעות הרצה גם במקטע הצפוני של הקו, מתחנת חיל האוויר, לאורך שדרות משה דיין ונווה יעקב ועד לרחוב לאה גולדברג. אורך המקטע כשני קילומטרים והוא כולל 4 תחנות: מזל שור, מזל קשת, יצחק טבנקין ונווה יעקב צפון.

לכל אורך התוואי משודרגות התשתיות התת-קרקעיות, לצד פיתוח נופי ועירוני המשדרג את פני הרחוב ושם דגש על רווחתם ובטיחותם של הולכי הרגל.

במסגרת תהליך ההרצה, הפעילה חברת "כפיר", הבונה ומפעילה את הקו האדום, קרונות רכבת חדשים ומשודרגים, שיאפשרו להגביר את תדירות הנסיעות, יפחיתו את העומס והצפיפות בקרונות, וישדרגו את חווית הנסיעה ברכבת.

עם סיום העבודות, יושלם תהליך הארכת הקו הראשון של הרכבת הקלה בירושלים ובישראל כולה, הפועל בהצלחה רבה כבר למעלה מעשור ומסיע כ-170,000 נוסעים  מדי יום. במקביל להארכת הקו האדום, מתקדמות ברחבי העיר העבודות על שני קווים נוספים, הקו הירוק והקו הכחול, שיתחילו לפעול עד סוף העשור.

הקו הירוק של הרכבת הקלה יחבר את שכונת גילה בדרום העיר, דרך מלחה, גבעת רם והכניסה לעיר, אל בר אילן והר הצופים. הציר יצטרף למערכת הסעת המונים במהלך שנת 2025, ועם השלמתו יפעלו בעיר 5 קווי רכבת קלה שבאמצעותם יבוצעו כ-360 אלף נסיעות נוסע ביום.

הקו הכחול יחבר בין שכונת רמות שבצפון העיר, דרך הר חוצבים, מרכז העיר ושכונת תלפיות, לבין שכונת גילה שבדרומה. הקו מצוי בשלבים האחרונים של המכרז. חלקו הדרומי צפוי להתחיל לפעול במהלך שנת 2028, והקו המלא במהלך שנת 2030. בתום התהליך יפעלו בעיר 8 קווי רכבת קלה שיספקו כיסוי מיטבי של כל שכונות העיר ויסיעו כ-780 אלף נוסעים ליום.

רשת הרכבות הקלות תספק כיסוי רחב וחיבור מהיר ויעיל בין שכונות העיר ובין מרכזי הפעילות, ותביא להקלה משמעותית של עומסי התנועה בירושלים, באמצעות תחבורה ציבורית נוחה, בטוחה, מתקדמת וידידותית לסביבה.