צעד נוסף בדרך להפיכת ירושלים לבירת התחבורה הציבורית!
אושרה להפקדה תוכנית "קו התכלת" של הרכבת הקלה בירושלים
הוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה (ות"ל) בירושלים אישרה ביום א' (14.5.23) להפקדה את תכנית משרד התחבורה והבטיחות בדרכים להקמת קו התכלת של הרכבת הקלה, שיחבר בין שכונותיה הדרומיות של ירושלים לשכונות הצפוניות של העיר. קו התכלת יבוצע כחלק מתכנית הקו הכחול המיועד להיפתח עד שנת 2030.
קו התכלת, שיהיה הקו השישי במערך הסופי של שמונה קווי הרכבת הקלה שמתוכננים לפעול עד סוף העשור, מחבר את הר הצופים ושכונת מלחה שבדרום העיר וייתן מענה לחיבור מרכזים אורבניים מרכזיים ובהם מלחה, תלפיות, עמק רפאים, מרכז העיר, גבעת התחמושת והר הצופים.
הקו חופף במרבית אורכו לתוואי הקו הירוק והקו הכחול שכבר אושרו לביצוע, וכולל שני מקטעים חדשים המחברים בין קווים מרכזיים ומאפשרים מעברים נוחים ומהירים ביניהם, וחיבוריות מלאה בין כל שכונות העיר. המקטע שאושר היום מחבר את מנהרת הקו הכחול לקו הירוק באזור הרחובות פיתוחי חותם וקרל נטר.
התוכנית, שהוגשה על ידי משרד התחבורה באמצעות צוות תכנית אב לתחבורה, כוללת הוספת מסילה באורך של קילומטר באזור השכונות רמת אשכול וגאולה, שתחבר בין הקו הירוק והקו הכחול, ותאפשר נסיעה רציפה בין שכונות תלפיות וגוננים בדרום העיר להר הצופים בצפונה, לרבות בית החולים הדסה והאוניברסיטה העברית.
לפי התוכנית, תוקם מסילת רכבת קלה לאורך רחוב קרל נטר בשכונת מעלות דפנה. התוואי יתחיל ברחוב פיתוחי חותם ויתחבר למקטע התת-קרקעי של הקו הכחול דרך פורטל המאגד מספר קווים מרכזיים, ויתחבר לקו הירוק ברח' שרגאי.
רשת הרכבות הקלות תספק כיסוי רחב וחיבור מהיר ויעיל בין שכונות העיר ובין מרכזי הפעילות, ותביא להקלה משמעותית של עומסי התנועה בירושלים, באמצעות תחבורה ציבורית נוחה, בטוחה, מתקדמת וידידותית לסביבה.