מסכמים את העשייה בשנת 2023 בצוות תכנית אב לתחבורה

צוות תכנית אב לתחבורה מסכם את שנת 2023 ופועל ליצירת עתיד תחבורתי טוב ויעיל לתושבי מטרופולין ירושלים. הרבעון האחרון של השנה נוהל בצל מלחמת "חרבות ברזל".

להלן פירוט העשייה לשנה החולפת ועדכוני סטטוס לפרויקטים ברחבי העיר, יחד עם תחילת תהליך תכנון הקווים הצהוב והחום של הרכבת הקלה

חטיבת הנדסה – אגף התכנון – האגף קידם בשנה החולפת תכנון של עשרות פרויקטים חדשים: תוספת מסופים וחניוני אוטובוסים, דרגנועים ומעליות ופרויקטים ליצירת גישה נוחה לתחבורה ציבורית. בנוסף, תוכננו שבילי אופניים ונתיבי תחבורה ציבורית חדשים. עבודות הקו הכחול של הרכבת הקלה החלו השנה ועבודות ההקמה מתבצעות ברחבי העיר.

חטיבת תכנון אסטרטגי ומודלים – החטיבה אמונה על פיתוח תוכניות תחבורה מתקדמות בעיר ירושלים. השנה גובש חזון לקידום שירות התחבורה הציבורית בעיר, על ידי שימוש בכלי תכנון מתקדמים מבוססי מידע.

  • אגף תכנון אסטרטגי ממשיך לחשוב קדימה בטווח של עשרות שנים, עד ל-2050 ומבצע הערכות לתחזיות גידול האוכלוסייה, תוך התאמת התוכניות לצרכים שעוד יעלו בעתיד, כולל ביצוע הערכות עומסי תנועה וצפיפות במודל 2040
  • החטיבה בוחנת את הצרכים העולים מן השטח גם בזמן אמת ומבצעת סקרי שטח בשילוב מידע המתקבל ממערכות המידע של אמצעי התחבורה הציבורית
  • השקת תוכניות: נעי"ם – לניידות עירונית מקיימת וירוקה יותר, תוכנית אב תחבורתית ליישובי יו"ש
  • תכנון פרויקטים לפתרונות תחבורה לא ממונעת: התקנת מסילות אופניים על גרמי מדרגות ופיתוח מסלולי שבילי אופניים נוספים

חטיבת תחבורה ציבורית

  • קידום שירות התחבורה הציבורית במטרופולין ירושלים: בית שמש ופרוזדור ירושלים, מעלה אדומים, מטה בנימין, גבעת זאב, מבשרת ציון, מעלה אדומים, מודיעין עלית, מודיעין, מכבים-רעות והבקעה
  • ליווי תכנון קווי הרכבת הקלה, תכנון מסופים, חניונים ונתיבי העדפה
  • מדידה, הערכה וניהול קווי תחבורה ציבורית באמצעות מדד איכות, פיתוח מערכות מדידה נוספות, בחינה ובקרה, דאשבורד זמני נסיעה, תוכניות לבחינת התייעלות בקווי תחבורה ציבורית

אגף תכנון ותפעול

  • יישום שינויים וקווים חדשים בשירות העירוני בירושלים:
    • 4 קווים חדשים בהפעלת חברת "סופרבוס" הושקו במחצית השנייה של שנת 2023
    • 13 קווים עברו להפעלת חברת "אקסטרה"
    • קו 21 שופר ומסלולו הוארך לרמת בית הכרם והר הרצל, קו 12 קוצר לאזור התעשייה תלפיות
  • מערכות מידע וטכנולוגיה בתחנות האוטובוסים והרכבת הקלה:
    • הטמעת מכונות כרטוס ותיקוף חדשות, התקנת שלטי מידע חדשניים
    • ביצוע סקרי דעת קהל, בקרה וניטור, פיתוח מערכת BI להצגת נתוני הבקרה
    • תגבור כוח אדם בחגים ואירועים מיוחדים לאורך השנה
  • מתקני תשתית:
    • הפעלת חניון הארזים לתפעול הצוות הכולל 215 אוטובוסים
    • היערכות להרחבת חניון עטרות עם 100 מקומות חניה
    • הפעלת חדר בקרת תחבורה ציבורית בזמן אמת

J-NET
עבודות הארכת הקו האדום הסתיימו. מועד הפעלת הארכת הקו האדום להדסה עין כרם בדרום ונווה יעקב בצפון נדחה בעקבות המלחמה, למהלך שנת 2024

מקטעים שסיימו עבודות שלב ראשון – הנחת המסילות: נווה יעקב, הנטקה הנרייטה סאלד, צומת אורה, אורה-הדסה והדסה עין כרם

מקטעים שנמצאים בשלבי עבודות תשתית (שלב שני ואחרון): צפי סיום עבודות 2024
דפו נווה יעקב, שוקן-אומגה, קלרמון גאנו, דב יוסף צפון ודרום, גילה מערב ומזרח, פת, פת דרום, גבעת מרדכי, בייט, מודעי וגשר המאסף, דוד איילון, פארק אלמליח, גבעת רם, מלחה והר הצופים

הקו הכחול
מקטעים שנמצאים בשלב ראשון של עבודות – העתקת תשתית
רוזמרין, הר חוצבים, יגאל ידין, בן דוסא, דרך חברון, דפו מלחה (צפון)

צוות תוכנית אב לתחבורה ממשיך את הפעילות שלו ליצירת עתיד תחבורתי טוב עבורכם, תושבי העיר ירושלים והסביבה עם הפנים קדימה לשנת 2024.

לחץ כאן כדי להוסיף טקסט משלך