קו הרכבת הקלה הראשון בישראל
הקו האדום
קו הרכבת הראשון בישראל
הקו האדום הוא עמוד השדרה של מערך התחבורה החדש בעיר ומהווה סנונית ראשונה למארג היסעים פורץ דרך המהווה מודל לחיקוי בישראל ובעולם כולו. בנייתו של הקו לוותה בעבודות תשתית רחבות היקף שתרמו רבות לשיפור פני העיר ולהקלה משמעותית בעומסי התנועה במרכז הסואן ושוקק החיים, המתקיים לאורכו של רחוב יפו.
בימים אלו מתבצעות נסיעות מבחן לקראת הארכתו של הקו. מצפון יוארך הקו משדרות משה דיין בפסגת זאב ועד לשכונת נווה יעקב ויכלול ארבע תחנות חדשות. מדרום יימתח הקו מתחנת הר הרצל ועד למרכז הרפואי הדסה עין כרם ויכלול תוספת של 8 תחנות חדשות. הארכתו של הקו תאפשר לעשרות אלפים מתושבי העיר לקחת חלק יומיומי בשימוש בקו זה ותהווה נדבך משמעותי נוסף בהפיכתה של בירת ישראל למופת תחבורתי.
על הרכבת הקלה
אושר בוועדה המקומית לתכנון ולבנייה של עיריית ירושלים.
סטטוס ביצועי להארכת הקו האדום
הנחת מסילות במקטע נווה יעקב
מקטעי עבודה
הרכבת במספרים
קמ״ש מהירות ממוצעת
נוסעים בכל רכבת
רכבות פעילות
נוסעים מדי יום
מושבים בכל קרון
דקות תדירות
תחנות
אורך המסילה
גלריה
לקו הירוק
1.6 מליון אנשים משתמשים בתחבורה מידי יום