משרה מהנדס/ת תשתיות וביצוע

  • מספר: 28/2025

על צתא"ל

צוות תכנית אב לתחבורה, הפועל במסגרת "העמותה לפיתוח ושימור אורבני ירושלים" ("צתא"ל או "הצוות") הוא זרוע ביצוע מטעם עיריית ירושלים ומשרדי התחבורה והאוצר.

הצוות אמון על תכנון וקידום רשת התחבורה בירושלים והמטרופולין, ובין היתר, אחראי על הקמת פרויקט הרכבת הקלה הראשון בתולדות המדינה (הקו האדום).

בימים אלה מקים הצוות את רשת הרכבות הקלות הראשונה בישראל (יחד עם הקו הירוק והקו הכחול). הצוות נחשב לחלוץ ולפורץ דרך בנוף התחבורה בישראל, ומוכר גם בזירה הבינלאומית.

במסגרת פעילותו, הצוות אחראי על פיתוח והקמת רשת תחבורה מתקדמת בירושלים שכוללת פרוייקטי הסעות המונים, עם חיבוריות לתחבורה ציבורית באוטובוסים, מסופים וחניונים ופיתוח מגוון תשתיות תחבורתיות, לרבות להולכי רגל ורוכבי אופניים. כל זאת תוך מחויבות למתן שירות איכותי והצבת הציבור במרכז. עם השנים, הפכה פעילות הצוות למודל מוביל בישראל בכל הקשור לתחבורה ציבורית.

אנו מעוניינים לאתר ולגייס עובד/ת לתפקיד מהנדס/ת תשתיות וביצוע באגף ביצוע, בחטיבת הנדסה.

יובהר כי הפניה מתייחסת לנשים וגברים כאחד.

על התפקיד

תיאור התפקיד: ריכוז וניהול תהליכי פיתוח ,הקמה ועדכוני תכנון, של תשתיות מסילתיות. אחריות כוללת על תהליכי ביצוע ותכנון מקצועי, תיאום בין גורמים, בקרה תקציבית וליווי פרויקטים מראשיתם ועד סופם.

תחומי אחריות מרכזיים:

  • עיקר תחום האחריות יהיה במסגרת ביצוע של הפרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה המקודם בצוות.
  • תחת אחריות הרכז יכללו עבודות  הרכבת הקלה, בשלבי עבודות אינפרה 1 ואינפרה 2 בהתאם לצורך.
  • הרכז יסתייע ויפעיל במסגרת תפקידו חברות ויועצים מקצועיים הנותנים שירותים לצוות לרבות מנהלי הקווים, מנהלי הפרויקטים, חברות בקרת איכות ויועצים בנושאי ניהול סיכונים, מעקב לוחות זמנים ועוד.
  • הרכז יהיה אמון על ניהול התיאומים (תשתיות ואחרים) עם גורמים רלבנטיים, רשויות וגופי התשתית, תושבים וגופים עירוניים.
  • ניהול התכנון לקראת ובשלב הביצוע של אינפרה 1 בדגש על שינויים תכנונים הנדרשים בשלב הביצוע.
  • ניהול ביצוע בהתאם לצורך.
  • הפעלת גופי בקרת איכות.
  • הפעלת פיקוח עליון של המתכנים וזמינותם למענה בכל נושא.
  • ניהול ותיאום עם גופי התשתית.
  • אישורים, מענה והתייחסות להגשות זכיין בתחומים מגוונים לרבות תכנון, מתודולוגיות עבודה.
  • ניהול התיאום עם\מול פרויקטים מצרניים.
  • ניהול וריכוז העבודה אל מול חברות הבקרה החיצוניות לצוות בזמן הביצוע.
  • ניהול והובלת מערך והפעלה של  חברות יעוץ ובקרה ישראליות ובינלאומיות הנותנות שירותים לצוות.
  • הכנת תכנית עבודה לשלב הביצוע.
  • מעקב אחר ביצוע מטלות ועמידה בלוח זמנים.
  • בדיקת חשבונות.
  • ניהול ותיאום עם הגורמים המבצעים לרבות מוריה וזכיין רק"ל.

יובהר כי חלוקת האחריות והמקטעים השונים שיהיו באחריות כל רכז. תקבע על ידי המנהלים המוסמכים בצוות.

כן יובהר כי הגדרת התפקיד של כל רכז עשויה להיות מורחבת ומותאמת לכישוריו וליכולותיו של העובד/ים שייקלט/ו למשרה זו בהתאם למשימות הצוות והצרכים העדכניים.

העבודה תתבצע בממשק ישיר עם חברות ייעוץ וביצוע בינלאומיות העובדות בפרויקט ועל כן תדרש התנהלות בשפה האנגלית, לרבות עבודה עם מסמכים ותוכניות באנגלית.

דרישות סף

  • בעל תואר מהנדס או הנדסאי אזרחי ממוסד אקדמי מוכר בישראל או תואר מקביל, מוכר מחו"ל.
  • מהנדס בעל ניסיון של 3 שנים לפחות בתכנון ו/או בניהול פרויקטים בתחום תשתיות תחבורתיות
  • הנדסאי בעל ניסיון של 5 שנים לפחות בתכנון ו/או בניהול פרויקטים בתחום תשתיות תחבורתיות
  • שליטה טובה מאוד בשפה האנגלית (קריאה, כתיבה ודיבור)

דרישות המהוות יתרון

  • ניסיון בעבודה בחברה מתכננת וכן בחברת ניהול ופיקוח
  • ניסיון בעבודה בפרויקטים בסביבה עירונית
  • ניסיון בעבודה בחברות התשתית השונות או מולן (נת"י , נת"א, נת"ע, חנ"י, חח"י, מקורות, בזק, חברות תקשורת, נתג"ז, תש"ן, קצא"א, רט"ג, קק"ל, רש"ת, ועוד) .
  • ניסיון בעבודה וניהול של צוותים מקומיים וזרים.
  • היכרות טובה עם העיר ירושלים ומאפייניה הייחודים וביצוע פרויקטים בעיר.
  • נכונות לעבודה מאומצת, כולל בשעות שאינן שגרתיות.
  • יכולת גבוהה לעבודת צוות.

מובהר כי תכולת התפקיד עשויה להיות מורחבת ומותאמת לכישוריו וליכולותיו של העובד ובהתאם לצרכי הצוות. כמו כן, שינויים במבנה הארגוני של הצוות ושל חטיבותיו ואגפיו, הנבחנים בעת הנוכחית, יכולים להשפיע על הגדרת התפקיד.

הגשת מועמדות

הגשת המועמדות תבוצע בהגשה לתיבת דואל jobs@jtmt.gov.il.

המועד האחרון להגשת מועמדות הוא עד ליום 30/10/2025 , בשעה: 12:00.

על המועמד לצרף  קו"ח מפורטים, שיבהירו את עמידתו בתנאי הסף ואת יתרונותיו והתאמתו למשרה. יש לצרף מסמכים, ופרטי ממליצים וכן כל אסמכתא ומסמך נוספים אשר נראים למועמד רלוונטית לצורך בחינת ושקילת מועמדותו.

הליך הבחירה

הליך הבחירה יתבצע על ידי ועדת בחירה מטעם הצוות (להלן: "הוועדה").

בחינת המועמדות תכלול מספר שלבים אשר יקבעו על ידי הוועדה ויפורטו על ידה, במטרה למיין ולסנן את המועמדים העומדים בתנאי הסף, על פי כישוריהם ומידת התאמתם לתפקיד כאמור במסמך זה.

במקרה בו יתקבלו פניות ממועמדים רבים, אשר יעמדו בתנאי הסף, תהיה הועדה רשאית לבצע סינון ראשוני של המועמדים בעצמה ו/או על ידי פנייה לאנשי מקצוע ולמכונים מתאימים.

הועדה רשאית לזמן לראיונות את כל המועמדים או רק את המועמדים המובילים או המתאימים ביותר לדעתה, בהתאם לשיקול דעתה.

הועדה תהיה רשאית לבקש מהמועמדים מידע או מסמכים נוספים, אשר רלוונטיים לדעתה להליך הבחירה, בכל שלב, לרבות, הצגה בע"פ או באמצעות מסמך כתוב מטעם המועמד בנוגע לנושאים רלוונטיים.

הבהרות

הצוות אינו מחויב לבחור במי מהמועמדים אשר הגישו את מועמדותם לתפקיד, אף אם עמדו בתנאי הסף ועברו את שלב הסינון הראשוני.

במידה ולא יאותר מועמד מתאים, מבין אלו אשר הגישו את מועמדותם לתפקיד, הועדה תהיה רשאית לפעול לאיתור מועמד מתאים, גם לאחר שחלף מועד הגשת ההצעות.

הצוות שומר לעצמו את הזכות לבטל את המכרז לתפקיד בכל שלב של ההליך.