משרה מנהל/ת חטיבת פרויקטים יזמיים

  • מספר: 19/2025

על צתא"ל:

צוות תכנית אב לתחבורה, הפועל במסגרת "העמותה לפיתוח ושימור אורבני ירושלים" ("צתא"ל או "הצוות") הוא זרוע ביצוע מטעם עיריית ירושלים ומשרדי התחבורה והאוצר.

הצוות אמון על תכנון וקידום רשת התחבורה בירושלים והמטרופולין, ובין היתר אחראי על הקמת פרויקט הרכבת הקלה הראשון בתולדות המדינה (הקו האדום) ובימים אלה מקים את רשת הרכבות הקלות הראשונה בישראל (יחד עם הקו הירוק והקו הכחול). הצוות נחשב לחלוץ ולפורץ דרך בנוף התחבורה בישראל, ומוכר גם בזירה הבינלאומית, בפרט בתחום הסעת המונים, ופועל לכל אורך מחזור חיי הפרויקט – משלב הרעיון, התכנון, הליכי המכרזים, ההקמה, ועד שלב ההפעלה התחזוקה והבקרה.

בין היתר פועל הצוות בשם ועדת המכרזים הבין-משרדית של החשב הכללי כרשות ממונה בפרויקטי הסעת המונים בירושלים. תפקידיו של הצוות בהקשר זה כוללים ייזום הפרויקטים, תכנונם לרבות קידום אישורים סטטוטוריים, כתיבת המכרזים, ניהול ההליך המכרזי, העמדת יועצים מומחים לתחומים השונים, פיקוח ובקרה על עבודות ההנדסה והמערכות בפרויקט, ניהול הסכמי הזיכיון, אכיפת הסעדים העומדים לזכות המדינה בהסכם הזיכיון כלפי הזכיינים, גיבוש וכתיבת ניירות עמדה, חוות דעת והמלצות לגופים הרשמיים במדינה ובראשם לוועדת המכרזים.

אנו מעוניינים לאתר ולגייס מנהל/ת חטיבת פרויקטים יזמיים שיהיה כפוף למנכ"ל הצוות, כמפורט להלן.

 

על התפקיד:

מנהל החטיבה יהיה אמון על הובלה של פרוייקטים יזמיים ו-PPP שיוטלו עליו ובכלל זה פרויקט ה-JNET ופרויקט הקו הכחול של הרכבת הקלה בירושלים, זאת למשך כל תקופת הזיכיון תוך וידוא עמידה באבני הדרך של הפרויקט (לו"ז, תקציב ועוד) והכל בראייה הוליסטית עם הפנמה ואיזון של מגוון השיקולים – הקמה, תפעול, תחזוקה ושירות, וסנכרון הממשקים בין הפרויקטים השונים. התפקיד כולל שת"פ וממשקי עבודה עם גורמים ממשלתיים, רשויות מקומיות, יועצים וקבלנים, וכן ניהול ממשקים עם זכיינים ויזמים מהמגזר העסקי בישראל ובעולם. מנהל החטיבה יהיה חלק מהנהלת צתא"ל וינהל ממשקי עבודה צמודים עם חטיבות ואגפים רבים בצוות.

תחומי אחריות עיקריים:

  • ניהול של החטיבה ואגפיה בכפיפות ישירה למנכ"ל הצוות
  • ריכוז והובלת פרויקטי הזכיינות: פרויקט ה-JNET (קו אדום + קו ירוק) ופרויקט הקו הכחול של רשת הרק"לים בירושלים
  • אחריות לניהול, הכנה, ליווי וקידום מכרזי PPP מהייזום, דרך ההליך המכרזי, הסגירה הפיננסית ובהפעלה
  • ניהול מנהלי אגפי הזכיינות (JNET וקו כחול) – אחריות על ניהול ויישום הסכמי הזיכיון בראייה מתכללת של הקמה, תפעול ותחזוקה ובכלל זה אישור וחתימה על מכתבים ופרוטוקולים, ניהול ומעקב תשלומים, תביעות, הוראות שינוי, תיקונים להסכם, פיצויים מוסכמים וכיו"ב.
  • כתובת וריכוז עבודה עם הזכיינים/יזמיים – ריכוז הממשקים השוטפים, תיאום משימות וייצוג הצוות אל מול הזכיינים השונים בראיית על רוחבית שרואה גם את האינטרס של כל פרויקט וגם את הרוחביות בין פרוייקטים וזכיינים ושונים. וכן, מביאה בחשבון את האיזון בין הצרכים השונים (הקמה, הפעלה ותחזוקה, שירות).
  • ניהול יועצים  – חברות בקרה, יועצים משפטיים, יועצים פיננסיים, מרכזי תביעות ויועצים רלבנטיים אחרים לניהול הזכיינות, וכן ממשק עבודה צמוד עם מנהלי הקווים, מנהלי המקטעים, יועצי לוחות זמנים וסיכונים ועוד.
  • אחריות על הממשק עם ועדת המכרזים הבין-משרדית בפרויקטים השונים ווידוא יישום החלטותיה
  • פרו-אקטיביות – זיהוי חסמים, הערכת סיכונים, ניהולי ישיבות סטטוס, סנכרון ו"הרמת דגלים" ובפרט בנושאי לו"ז הפרויקט הזכייני ומכלול היבטי הזכיינות בתיאום עם החטיבות והאגפים הרלבנטיים עבור הפרויקטים בראייה רשתית
  • תקציב – אחריות על החזקת תמונת תחזית התזרים והתשלומים ומעקב ובקרה של התקציב בשת"פ עם אגף תקציבים בצוות
  • רשתיות וחיבוריות – תכנון אסטרטגי רב-שנתי של לו"ז ופעילויות בראייה של רשת הסעת המונים מתקדמת בסביבה עירונית. וכן,  ניהול ממשקים בין הפרויקטים – לרבות בין ה- JNETלקו הכחול, ובין ה- JNETלפרויקט ג’נרי 3 (דיור הממשלתי), וממשקים נוספים ככל שיהיו, בשת"פ עם האגפים הרלבנטיים
  • קידום שת"פ פנים ארגוני – קידום שת"פ חוצה ארגון עם החטיבות והאגפים בצוות לקידום הפרויקטים בראייה רוחבית שמפנימה את מכלול השיקולים
  • תהליכי עבודה – גיבוש והטמעת תהליכים, נהלי עבודה ומתודולוגיות לניהול פרויקטי זכיינות ביעילות, פנימית וחיצונית
  • סנכרון משרדי ממשלה, רשויות מקומיות, גורמים עירוניים, גופים ציבוריים ורגולטוריים ושותפים נוספים, בזיקה לפרויקטים שיוטלו עליו להוביל
  • קידום שיתופי פעולה, הסכמים וכדומה עם רגולטורים, משרדי ממשלה, יזמים, גופי תשתית ועוד לקידום הפרויקטים
  • עבודה מול הנהלת הצוות וועדות ניהול פנימיות
  • הקמת החטיבה וגיוס אגפים וצוותים נוספים בהתאם למבנה הארגוני שיגובש ובהתאם להחלטות מנכ"ל הצוות
  • כל מטלה ו/או פרויקט אחר שיוטלו עליו

*יובהר, כי בימים אלה מקדם הצוות עדכון של מבנה ארגוני שבמסגרתו יחודדו ויותאמו התפקידים, האחריות, תהליכי עבודה והממשקים של חטיבת הפרויקטים עם יתר החטיבות בצתא"ל וגורמי החוץ, והכל במטרה לגבש מבנה שיאפשר לקדם את הפרויקטים הלאומיים שעליהם יהיה אמון באופן היעיל והאיכותי ביותר. בהתאם, שינויים במבנה הארגוני של הצוות ושל חטיבותיו ואגפיו, הנבחנים בעת הנוכחית, יכולים להשפיע על תכולת התפקיד. בנוסף, יתכן כי תכולת העבודה תותאם לניסיון ולכישורי המועמד שיבחר.

דרישות סף:

  • תואר ראשון ממוסד אקדמי המוכר ע"י המל"ג באחד מהתחומים – משפטים, כלכלה, מנהל עסקים, ראיית חשבון, הנדסה או תואר רלבנטי אחר
  • לפחות 5 שנות ניסיון ניהולי בכיר בפרויקטים תחבורתיים/תשתיתיים בהיקף של מיליארד ש"ח לפחות, או 3 פרויקטים שכל אחד מהם מעל 350 מיליון ש"ח
  • ניסיון של לפחות 3 שנים בניהול צוות של 7 עובדים או יועצים, מהם 3 לפחות בכפיפות ישירה, בארגון המונה 50 עובדים לפחות
  • ניסיון בעבודה עם משרדי ממשלה, חברות ממשלתיות או רשויות מקומיות
  • ניסיון ניהולי בהפעלה של צוותים מקומיים וזרים
  • שליטה מלאה בעברית ואנגלית (כתיבה, קריאה ודיבור)

דרישות המהוות יתרון:

  • תואר שני ממוסד אקדמי המוכר ע"י המל"ג באחד מהתחומים – משפטים, כלכלה, מנהל עסקים, חשבונאות, ניהול, הנדסה, מדיניות ציבורית או תואר רלבנטי אחר
  • ניסיון מוכח בקידום פרויקטי תשתית מורכבים ו/או במודל PPP, בפרט בתחום הסעת המונים עם זיקה לסביבה עירונית
  • ניהול תקציבי של פרויקטי הסעות המונים בהיקף משמעותי
  • היכרות וניסיון בקידום מגה-פרויקטים של הסעת המונים, כולל הסרת חסמים על פני מחזור חיים של פרויקט – רגולטורים, תכנוניים, ביצוע, תיאום תשתיות, ממשקי שלטון מקומי ועוד
  • ניסיון מוכח במשא ומתן לקידום פרוייקטים מורכבים על הגשר בין מגזר ציבורי לעסקי וקידום עסקאות פרוייקטליות/פיננסיות/חוזיות בפרויקטים כאמור
  • ניסיון מוכח והיכרות עם משרד התחבורה, משרד האוצר ומוסדות תכנון
  • ניסיון מוכח והיכרות עם סביבת הפיתוח והתשתיות בעיר ירושלים – עירייה, חברות ותאגידים עירוניים
  • ניסיון בעבודה עם רגולטורים, יזמים, גופי תשתית, ומוסדות תכנון – בזיקה לקידום פרויקט תשתיות מורכב
  • רקע משפטי או כלכלי תומך בניהול פרויקטים חוזיים
  • יכולת גבוהה להובלת תהליכים מרובי ממשקים בסביבה משתנה
  • ניסיון של שנתיים לפחות בשירות המדינה או במגזר הציבורי

הגשת מועמדות

המועד האחרון להגשת מועמדות הוא עד ליום 21 באוגוסט 2025, בשעה: 24:00.

על המועמד לצרף  קו"ח מפורטים, שיבהירו את עמידתו בתנאי הסף ואת יתרונותיו והתאמתו למשרה. יש לצרף את השאלון, מסמכים, ופרטי ממליצים וכן כל אסמכתא ומסמך נוספים אשר נראים למועמד רלוונטים לצורך בחינת ושקילת מועמדותו.

הליך הבחירה

הליך הבחירה יתבצע על ידי ועדת בחירה מטעם הצוות (להלן: "הוועדה"). בחינת המועמדות תכלול מספר שלבים אשר יקבעו על ידי הוועדה ויפורטו על ידה, במטרה למיין ולסנן את המועמדים העומדים בתנאי הסף, על פי כישוריהם ומידת התאמתם לתפקיד כאמור במסמך זה.

במקרה בו יתקבלו פניות ממועמדים רבים, אשר יעמדו בתנאי הסף, תהיה הועדה רשאית לבצע סינון ראשוני של המועמדים בעצמה ו/או על ידי פנייה לאנשי מקצוע ולמכונים מתאימים.

הועדה רשאית לזמן לראיונות את כל המועמדים או רק את המועמדים המובילים או המתאימים ביותר לדעתה, בהתאם לשיקול דעתה.

הועדה תהיה רשאית לבקש מהמועמדים מידע או מסמכים נוספים, אשר רלוונטיים לדעתה להליך הבחירה, בכל שלב, לרבות, הצגה בע"פ או באמצעות מסמך כתוב מטעם המועמד בנוגע לנושאים רלוונטיים.

הבהרות

הצוות אינו מחויב לבחור במי מהמועמדים אשר הגישו את מועמדותם לתפקיד, אף אם עמדו בתנאי הסף ועברו את שלב הסינון הראשוני.

במידה ולא יאותר מועמד מתאים, מבין אלו אשר הגישו את מועמדותם לתפקיד, הועדה תהיה רשאית לפעול לאיתור מועמד מתאים, גם לאחר שחלף מועד הגשת ההצעות.

הצוות שומר לעצמו את הזכות לבטל את המכרז לתפקיד בכל שלב של ההליך.

הפניה מתייחסת לנשים ולגברים כאחד.

 

להורדת שאלון מועמד/ת >>