משרת סמנכ"ל/ית חטיבת אסטרטגיה

  • מספר: 30/2025

על צתא"ל

צוות תכנית אב לתחבורה, הפועל במסגרת "העמותה לפיתוח ושימור אורבני ירושלים" ("צתא"ל או "הצוות") הוא זרוע ביצוע מטעם עיריית ירושלים ומשרדי התחבורה והאוצר. הצוות אמון על תכנון וקידום רשת התחבורה בירושלים והמטרופולין, ובין היתר אחראי על הקמת פרויקט הרכבת הקלה הראשון בתולדות המדינה (הקו האדום) ובימים אלה מקים את רשת הרכבות הקלות הראשונה בישראל (יחד עם הקו הירוק והקו הכחול). הצוות נחשב לחלוץ ולפורץ דרך בנוף התחבורה בישראל, ומוכר גם בזירה הבינלאומית.

במסגרת פעילותו, הצוות אחראי על פיתוח והקמת רשת תחבורה מתקדמת בירושלים שכוללת פרוייקטי הסעות המונים עם חיבוריות לתחבורה ציבורית באוטובוסים, מסופים וחניונים ופיתוח מגוון תשתיות תחבורתיות לרבות להולכי רגל ורוכבי אופניים. כל זאת תוך מחויבות למתן שירות איכותי והצבת הציבור במרכז. עם השנים, הפכה פעילות הצוות למודל מוביל בישראל בכל הקשור לתחבורה ציבורית.

במסגרת ההערכות מחדש של צתא"ל כמענה לאתגרים הניצבים בפניו, אנו מעוניינים להקים חטיבה חדשה ולאתר ולגייס סמנכ"ל לחטיבת אסטרטגיה, שיפעל בכפיפות ישירה למנכ"ל הצוות.

על התפקיד

מנהל חטיבת האסטרטגיה יפעל בצמוד למנכ"ל הצוות ויוביל את תחום האסטרטגיה המבנית, התאגידית, הארגונית והרגולטורית של צתא"ל. התפקיד כולל אחריות לגיבוש והובלת אסטרטגיית העל של הארגון, תוך מענה לאתגרי ההווה והעתיד, ברמה הפנים-ארגונית והחוץ-ארגונית, לרבות בכל הקשור להערכות לקראת הפיכת הצוות לרשות תחבורה מטרופולינית, וכן טיפול במשימות רוחביות לפי הנחיית מנכ"ל הצוות. תקן התפקיד יהיה סמנכ"ל.

תחומי אחריות מרכזיים:

  • עבודה צמודה עם מנכ"ל הצוות וליווי ההנהלה המורחבת בתהליכים אסטרטגיים
  • הנבטה, ייזום והובלה של התהליכים החדשים או האסטרטגיים בצתא"ל, כלפי פנים הארגון ובממשקי חוץ, ובכלל זה קידום פרויקטים אסטרטגיים מבניים, תאגידיים, רגולטוריים וכלכליים שיוטלו עליו מעת לעת.
  • קידום צירים אסטרטגיים מבניים לצוות, ובכלל זה התחום התאגידי והרגולטורי, וכן הסדרת הממשקים עם עיריית ירושלים, משרד התחבורה, משרד האוצר, רשויות מקומיות וגופים ציבוריים נוספים.
  • הסדרת תהליכים וממשקי עבודה עם גורמי חוץ וגופים רגולטורים שונים לפי הצורך ובהם: חברת החשמל, רשות מקרקעי ישראל, הגיחון, גופי תשתית נוספים, גופים וחברות עירוניות וכדומה.
  • אחריות וגיבוש תוכנית העבודה השנתית של הצוות (פנימית וחיצונית) וביצוע בקרה שוטפת על יישומה. פיתוח והטמעת כלי ניהול, מדידה ושיקוף (ויזיביליות) של מדדים ותהליכי ליבה, לרוחב כלל הארגון, החטיבות והאגפים.
  • ריכוז וקידום הצירים האסטרטגיים השנתיים, לרבות ניהול מו"מ עם משרדי התחבורה והאוצר, ובפרט בנושאים כגון תיקונים לחוק ההסדרים, תכנית אסטרטגית, ופרויקטים להסכמות תקציביות.
  • הובלת תהליכי התייעלות פנים-ארגוניים, ובכלל זה ייעול תהליכים חוצי ארגון, תהליכי ליבה, ממשקי עבודה שוטפים ותשתיות ארגוניות.
  • שיתוף פעולה עם סמנכ"ל מודלים ותכנון אסטרטגי האמון על גיבוש תכניות האב והתכנון האסטרטגי-פרויקטלי.
  • ביצוע כל מטלה אסטרטגית או אחרת שתוטל עליו על ידי מנכ"ל הצוות.

מובהר כי הגדרת התפקיד עשויה להיות מורחבת ומותאמת לכישוריו וליכולותיו של העובד ובהתאם לצרכי הצוות. כמו כן שינויים במבנה הארגוני של הצוות ושל חטיבותיו ואגפיו, הנבחנים בעת הנוכחית, יכולים להשפיע על הגדרת התפקיד.

דרישות סף לתפקיד

  • השכלה: תואר ראשון לפחות באחד מהתחומים: כלכלה / חשבונאות / מנהל עסקים / משפטים / הנדסת תעשיה וניהול.
  • ניסיון ניהולי / מקצועי: לפחות 5 שנות ניסיון, באחת משתי האפשרויות הבאות:
  1. תפקיד בכיר בתחום הניהול העסקי של תאגיד בעל היקף עסקים משמעותי.

"תפקיד בכיר" = סמנכ"ל ומעלה או תפקיד הכפוף ישירות למנכ"ל או תפקיד אחר שיוגדר כבכיר ע"י ועדת הבחירה מטעמים שינומקו.

"היקף עסקים משמעותי" = תאגיד בעל מחזור כספי שנתי של לפחות 150 מיליון ₪, המעסיק לפחות 30 עובדים.

או

  1. כהונה ציבורית בכירה או תפקיד בכיר בשירות הציבורי בתחומים כלכליים, ניהוליים, מסחריים או משפטיים.

"תפקיד בכיר בשירות הציבורי" = דרגה 42 ומעלה של עובדי מדינה (או מקביל לה).

"שירות ציבורי" = רשות מקומית, תאגיד עירוני, תאגיד ממשלתי או תאגיד סטטוטורי.

בנוסף

  • ניסיון בגיבוש והובלת תוכניות אסטרטגיות משמעותיות במגזר הציבורי, לרבות עבודה עם משרד האוצר, משרד התחבורה, גופי תשתית ורשויות מקומיות.
  • ניסיון מוכח בעבודה תקציבית, בניהול מו"מ ובהובלת הסכמות תקציביות מול משרדי ממשלה.
  • ניסיון בניהול מו"מ ובהתקשרויות רחבות היקף, בעיקר בפרויקטים ציבוריים או ממשלתיים

דרישות המהוות יתרון

  • תואר שני רלוונטי – לדוגמה: מנהל עסקים (MBA), כלכלה, ניהול, משפטים, תחום פיננסי או מדיניות ציבורית
  • ניסיון בקידום רגולציה ממשלתית – החלטות ממשלה, חקיקה ועוד
  • ניסיון מוכח בניהול וקידום היבטים של ממשל תאגידי, רגולציה ומבנה ארגוני בגופים העוסקים בתחבורה, כולל ממשקים פנימיים וחיצוניים.
  • היכרות מעמיקה עם גופי תחבורה, רגולציה ותשתיות, לרבות עבודה עם עיריית ירושלים, רשות החברות, וכדומה.
  • יזמות במגזר הציבורי – ניסיון בייזום ומיסוד של פרוייקטים מורכבים חוצי-ארגון ו/או גופים בתחומי התשתיות
  • ניסיון בעבודה מול גופי מדינה, גופים ציבוריים ועירוניים.
  • ניסיון בעבודה מול עיריית ירושלים, תאגידיה וגופים עירוניים נוספים.
  • ניסיון בעבודה עם גופים בינלאומיים.
  • ניסיון והיכרות עם תחום המכרזים בכלל, יתרון נוסף לניסיון בתחום המכרזים בפרויקטי תחבורה.
  • ניסיון בניהול והובלת צוות עובדים, לרבות בניית יעדים ובקרה.
  • היכרות עם מבנים תאגידיים וארגוניים של גופי תחבורה בארץ ובעולם.

הגשת מועמדות

המועד האחרון להגשת מועמדות הוא עד ליום 14/11/2025, בשעה: 12:00.

הגשת המועמדות תבוצע במילוי השאלון באתר ובצירוף קו"ח מפורטים, שיבהירו את העמידה בתנאי הסף ואת יתרונותיו והתאמתו של המועמד למשרה. יש לצרף מסמכים, תעודות אישורים, ופרטי ממליצים כמפורט בשאלון, וכן כל אסמכתא ו/או מסמך נוספים אשר נראים למועמד רלוונטיים לצורך בחינת ושקילת מועמדותו.

 הליך הבחירה

הליך הבחירה יתבצע על ידי ועדת בחירה מטעם הצוות (להלן: "הוועדה").

בחינת המועמדות תכלול מספר שלבים אשר יקבעו על ידי הוועדה ויפורטו על ידה, במטרה למיין ולסנן את המועמדים העומדים בתנאי הסף, על פי כישוריהם ומידת התאמתם לתפקיד כאמור במסמך זה.

במקרה בו יתקבלו פניות ממועמדים רבים, אשר יעמדו בתנאי הסף, תהיה הועדה רשאית לבצע סינון ראשוני של המועמדים בעצמה ו/או על ידי פנייה לאנשי מקצוע ולמכונים מתאימים.

הועדה רשאית לזמן לראיונות את כל המועמדים או רק את המועמדים המובילים או המתאימים ביותר לדעתה, בהתאם לשיקול דעתה.

הועדה תהיה רשאית לבקש מהמועמדים מידע או מסמכים נוספים, אשר רלוונטיים לדעתה להליך הבחירה, בכל שלב, לרבות, הצגה בע"פ או באמצעות מסמך כתוב מטעם המועמד בנוגע לנושאים רלוונטיים.

הבהרות

הצוות אינו מחויב לבחור במי מהמועמדים אשר הגישו את מועמדותם לתפקיד, אף אם עמדו בתנאי הסף ועברו את שלב הסינון הראשוני.

במידה ולא יאותר מועמד מתאים, מבין אלו אשר הגישו את מועמדותם לתפקיד, הועדה תהיה רשאית לפעול לאיתור מועמד מתאים, גם לאחר שחלף מועד הגשת ההצעות.

הצוות שומר לעצמו את הזכות לבטל את המכרז לתפקיד בכל שלב של ההליך.

להורדת שאלון מועמד/ת >>